Wymagane dokumenty do uzyskania wpisu do rejestru praktyk prywatnych

GABINET LEKARSKI

  1. Wniosek o wpis do rejestru- pobierz wniosek
  2. Prawo wykonywania zawodu  (dotyczy lekarza z innej OIL).
  3. Aktualny wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
  4. „Decyzja „ wydana przez  Stację  Sanitarno -Epidemiologiczną (wydana imiennie na    lekarza składającego wniosek).
  5. Dokument  z adresem potwierdzający prawo lekarza do korzystania z pomieszczenia którym  ma być wykonywana praktyka  np. akt własności, umowa najmu, podnajmu, dzierżawy, użyczenia, itp.
  6. umowa o utylizacje odpadów w wypadku powstających podczas wykonywania praktyki oraz jeżeli lekarz używa narzędzi jednorazowych w  przypadku praktyk stomatologicznych oraz w których będą wykonywane zabiegi medyczne.
  7. Polisa obowiązkowego ubezpieczenia OC ( kserokopia);
  8. Potwierdzenie dokonania wpłaty


Dokumenty przyjmujemy tylko w pełnym komplecie. Oryginały dokumentów do wglądu.

Opłaty

  • 83 zł- wpis do rejestru
  • 42 zł   - zmiana wpisu w rejestrze
  •  42 zł  - zawieszenie praktyki lekarskiej

 


    PRAKTYKA WYKONYWANA WYŁĄCZNIE W MIEJSCU WEZWANIA    (WIZYTY DOMOWE U PACJENTA)

  1. Wniosek o wpis do rejestru - pobierz wniosek
  2. Prawo wykonywania zawodu (dotyczy lekarzy z innych izb lekarskich).
  3. Aktualny do ewidencji działalności gospodarczej.
  4. Kserokopia dowodu osobistego jeżeli praktyka rejestrowana jest na adres zameldowania ( jeżeli praktyka jest rejestrowana na inny adres niż adres stałego zameldowania  to dokument potwierdzający prawo do lokalu - akt własności ,umowa najmu itp. w     przypadku wspólnoty majątkowej lub istnienia współwłaścicieli zgoda współwłaścicieli na     prowadzenie działalności pod danym adresem).
  5. Dokument potwierdzający prawo lekarza do korzystania ze środków łączności         (umowa z operatorem zgodnie z prowadzoną działalnością gospodarczą lub oświadczenie o możliwości korzystania z telefonu w przypadku telefonu na inną osobę -zgoda tej osoby).
  6. Oświadczenie o przechowywaniu dokumentacji medycznej w miejscu niedostępnym dla     osób trzecich.
  7. Oświadczenie o używaniu narzędzi jednorazowych lub umowa z podmiotem świadczącym usługi w zakresie sterylizacji.
  8. Polisa obowiązkowego ubezpieczenia OC ( kserokopia).
  9. Potwierdzenie dokonania wpłaty.


Dokumenty przyjmujemy tylko w pełnym komplecie. Oryginały dokumentów do wglądu.

Opłaty

  • 83 zł- wpis do rejestru
  • 42 zł-  zmiana wpisu w rejestrze
  • 42 zł  - zawieszenie praktyki lekarskiej

Ustawa z której wynika, że dla lekarzy wykonujących działalność w formie praktyki na wezwanie, miejscem wezwania nie może być przedsiębiorstwo podmiotu leczniczego.




PRAKTYKA WYKONYWANA WYŁĄCZNIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE PODMIOTU LECZNICZEGO

  1. Wniosek o wpis do rejestru - pobierz wniosek
  2. Prawo wykonywania zawodu.
  3. Aktualny wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
  4. Polisa obowiązkowego ubezpieczenia OC ( kserokopia).
  5. Potwierdzenie dokonania wpłaty.
  6. Kserokopia umowy z przedsiębiorstwem podmiotu leczniczego.


Dokumenty przyjmujemy tylko w pełnym komplecie. Oryginały dokumentów do wglądu.

Opłaty
83 zł  - wpis do rejestru

42 zł  -  zmiana wpisu w rejestrze

42 zł  - zawieszenie praktyki lekarskiej





PRAKTYKA GRUPOWA

  1. Wniosek (część A+ część B) - pobierz wniosek
  2. Aktualny wpis do ewidencji działalności gospodarczej  wspólników ( dotyczy rejestracji spółki cywilnej)
    oraz wpis KRS ( dotyczy rejestracji spółki jawnej i spółki partnerskiej)
  3. Prawo wykonywania zawodu lekarzy i lekarzy dentystów.
  4. Dokumenty w zależności od formy działalności  leczniczej lekarzy i lekarzy dentystów (wyjątek: grupowa praktyka lekarska nie może być wykonywana w podmiocie leczniczym na podstawie umowy cywilnoprawnej o udzielanie świadczeń zdrowotnych).
  5. Kserokopia umowy spółki cywilnej, jawnej, partnerskiej.
  6. „Decyzja”  wydana przez  Stację  Sanitarno –Epidemiologiczną.
  7. Dokument potwierdzający prawo do korzystania z pomieszczenia w którym ma być wykonywana grupowa praktyka lekarska lub dentystyczna (akt własności, umowa najmu).
  8. Numer REGON.
  9. Potwierdzenie dokonania wpłaty.
  10. Polisa obowiązkowego ubezpieczenia OC ( kserokopia)


Dokumenty przyjmujemy tylko w pełnym komplecie. Oryginały dokumentów do wglądu.

Opłaty

  • 83 zł- wpis do rejestru
  • 42 zł-  zmiana wpisu w rejestrze
  • 42 zł  - zawieszenie praktyki lekarskiej



Podane wyżej wysokości opłat będą obowiązywać do dnia opublikowania w dzienniku Urzędowym  Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski „ obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego  w sprawie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w 2011 r.


Wykreślenie lub zawieszenie praktyki
W przypadku rezygnacji z prowadzenia praktyki lub w przypadku jej zawieszenia lekarz lub lekarz dentysta lub lekarze prowadzący grupowa praktykę są zobligowani do pisemnego powiadomienia Okręgowej Izby Lekarskiej o zaistniałym fakcie.

Zmiany danych objętych rejestrem
Podmiot wykonujący działalność leczniczą , wpisany do rejestru jest obowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia powstania.


WZORY OGŁOSZEŃ PRASOWYCH , PIECZĄTEK I TABLIC

Akty prawne UCHWAŁA Nr 18/98/III NACZELNEJ RADY LEKARSKIEJ z dnia 25 kwietnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad podawania do publicznej wiadomości informacji o udzielaniu przez lekarzy świadczeń zdrowotnych w ramach indywidualnej praktyki lekarskiej. Na podstawie art. 56 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodzie lekarza (Dz.U. z 1997 r. Nr 28, poz. 152, zm. Nr 88, poz. 554) uchwala się, co następuje:
§ 1.Lekarz lub lekarz stomatolog wykonujący indywidualną praktykę lub indywidualną specjalistyczną praktykę lekarską może podawać do publicznej wiadomości, na zasadach określonych w uchwale, informację o udzielaniu świadczeń zdrowotnych.
 § 2.1. Informacja, o której mowa w § 1, powinna zawierać następujące dane:
1/ tytuł zawodowy,
2/ imię i nazwisko,
3/ miejsce, dni i godziny przyjęć.
2. Informacja, o której mowa w § 1, może ponadto zawierać następujące dane:
1/ stopień naukowy,
2/ tytuł naukowy,
3/ specjalizacje,
4/ umiejętności z zakresu węższych dziedzin medycyny lub udzielania określonych świadczeń
zdrowotnych,
5/ szczególne uprawnienia,
6/ numer telefonu.
3. Dane wymienione w ust. 2 pkt 1-5 powinny być zamieszczone w brzmieniu zgodnym z
dokumentem je stwierdzającym.
4. Informacja, o której mowa w § 1 może także zawierać dane o szczególnym zakresie i rodzaju
udzielanym świadczeń zdrowotnych.
5. Dane wymienione w ust. 4 powinny mieścić się w zakresie kwalifikacji wymienionych w ust. 2
pkt 3-5 i można je zamieścić po uzyskaniu zgody właściwej terytorialnie okręgowej rady lekarskiej.
 § 3.1. Lekarz prowadzący praktykę, o której mowa w § 1, może informować o udzielaniu świadczeń
zdrowotnych wyłącznie poprzez:
1/ nie więcej niż 2 stałe tablice ogłoszeniowe na zewnątrz budynku, w którym prowadzona jest
praktyka i ew. dodatkowo nie więcej niż 2 tablice ogłoszeniowe przy drogach dojazdowych do
siedziby praktyki,
2/ ogłoszenia prasowe w rubrykach dotyczących usług lekarskich,
3/ informacje zawarte w książkach telefonicznych i informatorach o usługach medycznych w dziale
dotyczącym usług lekarskich,
4/ informację elektroniczną (internet, specjalne telefony informacyjne).
2. Tablice, o których mowa w ust. 1 pkt 1 powinny zawierać w górnej części napis "praktyka lekarska",
"specjalistyczna praktyka lekarska", "praktyka stomatologiczna" lub "specjalistyczna praktyka
stomatologiczna".
3. Dozwolone jest zamieszczenie napisu, wymienione w ust. 2, także w informacjach, o których mowa
w ust. 1 pkt 2-4.
4. Tablice ogłoszeniowe, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, powinny mieć kształt prostokąta o
wymiarach nie więcej niż 40 cm na 60 cm.
5. Okręgowa rada lekarska może określić szczegółowy wzór tablicy ogłoszeniowej.
 § 4.Informacja, o której mowa w § 1 nie może nosić cech reklamy, a w szczególności zawierać:
1/ żadnej formy zachęty do korzystania ze świadczeń zdrowotnych,
2/ potocznych określeń, obietnic, informacji o metodach i czasie leczenia,
3/ określenia cen i sposobu płatności,
4/ informacji o jakości sprzętu medycznego.
 § 5.1. Uchwała wchodzi w życie z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 1999 r. z zastrzeżeniem ust. 2. Lekarze i lekarze stomatolodzy, którzy prowadzą praktykę lekarską w dniu podjęcia uchwały
obowiązani są dostosować tablice ogłoszeniowe do wymogów określonych w § 3 ust. 2 i § 5 ust. 1
w terminie trzech miesięcy od dnia uzyskania wpisu do rejestru indywidualnych (specjalistycznych)
praktyk lekarskich.