Beskidzka Izba Lekarska

Beskidzka Izba Lekarska

Informacje o Komisji Praktyk Lekarskich

1. Wpis do CIDG
Aby zarejestrować praktykę indywidualną w pierwszej kolejności najeży zarejestrować działalność gospodarczą w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) w nazwie działalności wpisać: „indywidualna praktyka lekarska/dentystyczna imię nazwisko”.

Numer PKD powinien być zgodny z rodzajem praktyki:

  • 86.21.Z Praktyka lekarska ogólna,
  • 86.22.Z Praktyka lekarska specjalistyczna,
  • 86.23.Z Praktyka lekarska dentystyczna.

2. Obowiązkowe ubezpieczenie OC
Lekarze prowadzący praktykę lekarską wpisaną do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą są obowiązani zawrzeć umowę ubezpieczenia OC w zakresie określonym w art. 25 ust. 1 pkt 1. i ust. 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej.

Uwaga! Obowiązek ubezpieczenia powstaje najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień
rozpoczęcia wykonywania działalność gospodarczej.

3. Uzupełnienie wniosku o wpis do RPWDL
Aby dokonać wpisu do RPWDL należy wejść na stronę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/– zalogować się przez profil zaufany, podpis kwalifikowany lub podpis elektroniczny.

  • Utworzyć konto w systemach eZdrowie oraz wybrać:
    Kontekst pracy -> Rejestr Praktyk Lekarskich
    Rola -> Praktyka Zawodowa
  • Następnie należy wybrać:
    Lista wniosków -> Dodaj nowy wniosek
    Wybierz z listy wniosków -> Wniosek o wpis indywidualnej praktyki zawodowej lekarskiej
    Wybrać przynależność do typu izby lekarskiej -> np. Jestem członkiem Okręgowej Izby Lekarskiej
  • Uzupełnić pierwszą część wniosku:
    • Uzupełnij dane praktyki:
      • Wprowadź numer prawa wykonywania zawodu  Pobierz dane z bazy CWPM;
      • Wprowadź numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów;
      • Wprowadź numer NIP;
      • Wpisz adres do korespondencji (dane będą publiczne);
      • Wpisz dane kontaktowe – numer telefonu, adres e-mail (dane będą publiczne);
      • Wybierz datę rozpoczęcia prowadzenia działalności leczniczej. (data ta nie może być z przeszłości, organ rejestrowy ma 30 dni na ocenę wniosku).

* Dane organu rejestrowego do którego skierowany zostanie wniosek zostaną uzupełnione
automatycznie po wprowadzeniu danych adresowych miejsc udzielania świadczeń
zdrowotnych (krok 2 – szczegóły działalności leczniczej).

  • Uzupełnić drugą część wniosku
  • Jeśli posiadasz specjalizację wprowadź posiadaną specjalizację;
  • Dodaj rodzaj praktyki, zakres i miejsce/miejsca udzielania świadczeń

LISTA RODZAJÓW PRAKTYK (NUMERY)
We wniosku należy wpisać wszystkie miejsca, w których lekarz/lekarz dentysta będzie udzielał świadczeń w ramach praktyki zawodowej.

Jeżeli nie posiadasz specjalizacji w polu „zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych” (diagnostycznych, leczniczych) można wpisać

93 – „udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z umową z podmiotem leczniczym oraz zgodnie z kwalifikacjami”

98 – „udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z kwalifikacjami”

  • Uzupełnić trzecią część wniosku
    • Dołącz wymagane dokumenty do „Załączników”
    • Członek BIL:
      • potwierdzenie opłaty
        Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
        Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.
        Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto: Bank Śląski ING – 61 1050 1070 1000 0001 0027 2764
      • dyplom specjalizacji (w przypadku rejestracji praktyki specjalistycznej należy posiadać specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi wykonywanych świadczeń zdrowotnych)
    • Członek innej izby lekarskiej
      do wniosku oprócz potwierdzenia opłaty należy dodatkowo dołączyć:
      • klauzule na temat przetwarzania danych osobowych (pobierz);
      • kopię prawa wykonywania zawodu/uchwała przyznania PWZ.
      • dyplom specjalizacji (w przypadku rejestracji praktyki specjalistycznej należy posiadać specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi wykonywanych świadczeń zdrowotnych)
    • Zaznacz wszystkie oświadczenia – wszystkie cztery oświadczenia są obowiązkowe, jeśli ich nie zaznaczysz, nie złożysz wniosku.

4. Zatwierdź i podpisz wniosek
Wypełniony wniosek należy podpisać za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego bądź elektronicznego.

5. Wyślij wniosek
Podpisany wniosek należy wysłać do Organu Rejestrowego klikając opcję „Wyślij wniosek”. (jeżeli wniosek został pomyślnie wysłany pojawi się urzędowe poświadczenie).

UWAGA: wnioski bez wymaganych załączników będą odsyłane do uzupełnienia.

1) Lekarze rejestrujący grupową praktykę (gabinet na podstawie umowy najmu, dzierżawy, użyczenia) powinni spełniać następujące warunki:

  1. Posiadać aktualne prawo wykonywania zawodu
  2. Posiadać umowę spółki (cywilna, jawna lub partnerska)
  3. W przypadku spółki cywilnej, posiadać wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
    Numer PKD powinien być zgodny z rodzajem praktyki:
    • 86.21.Z Praktyka lekarska ogólna,
    • 86.22.Z Praktyka lekarska specjalistyczna,
    • 86.23.Z Praktyka lekarska dentystyczna.
  4. W przypadku spółek jawnej i partnerskiej, posiadać wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym
  5. Każdy ze wspólników powinien posiadać obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą

    Lekarze prowadzący praktykę lekarską wpisaną do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą są obowiązani zawrzeć umowę ubezpieczenia OC w zakresie określonym w art. 25 ust. 1 pkt 1. i ust. 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej.

    Uwaga! Obowiązek ubezpieczenia powstaje najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia wykonywania działalność gospodarczej.

  6. Posiadać prawo do lokalu (akt własności, umowa najmu, dzierżawy lub użyczenia) w którym będą udzielane świadczenia zdrowotne

    Dysponować pomieszczeniem odpowiadającym wymaganiom określonym w art. 22 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, w którym będą udzielane świadczenia zdrowotne.

2) Uzupełnienie wniosku o wpis grupowej praktyki lekarskiej do RPWDL

Aby dokonać wpisu do RPWDL należy wejść na stronę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/– zalogować się przez profil zaufany, podpis kwalifikowany lub podpis elektroniczny.

  • Utworzyć konto w systemach eZdrowie oraz wybrać:
    Kontekst pracy -> Rejestr Praktyk Lekarskich
    Rola -> Praktyka Zawodowa
  • Następnie należy wybrać:
    Lista wniosków -> Dodaj nowy wniosek
    Wybierz z listy wniosków -> Wniosek o wpis grupowej praktyki lekarskiej
    Wybrać przynależność do typu izby lekarskiej -> np. Jestem członkiem Okręgowej Izby
    Lekarskiej
  • Uzupełnić pierwszą część wniosku:
    Uzupełnij dane praktyki:
    • Wprowadź numer NIP (podaj numer NIP spółki, a nie któregoś ze wspólników)
    • Pobierz dane z bazy REGON;
    • Wpisz adres do korespondencji (dane będą publiczne);
    • Wpisz dane kontaktowe – numer telefonu, adres e-mail (dane będą publiczne);
    • Wybierz datę rozpoczęcia prowadzenia działalności leczniczej. (data ta nie może być z przeszłości, organ rejestrowy ma 30 dni na ocenę wniosku).
      Dane organu rejestrowego do którego skierowany zostanie wniosek zostaną uzupełnione
      automatycznie po wprowadzeniu danych adresowych miejsc udzielania świadczeń zdrowotnych (krok 2 – szczegóły działalności leczniczej).
  • Uzupełnić drugą część wniosku
    • Dodaj wspólnika po numerze PWZ -> Pobierz dane z bazy CWPM (podstawową i obowiązkową czynnością dla grupowej praktyki zawodowej jest dodanie przynajmniej dwóch wspólników);
    • Jeśli posiadasz specjalizację wprowadź posiadaną specjalizację;
    • Dodaj rodzaj praktyki, zakres i miejsce/miejsca udzielania świadczeń
  • Uzupełnić trzecią część wniosku
    • Dołącz wymagane dokumenty do „Załączników”
    • Członek BIL:
      • potwierdzenie opłaty
        Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
        Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.
        Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto: Bank Śląski ING – 61 1050 1070 1000 0001 0027 2764
      • dyplom specjalizacji (w przypadku rejestracji praktyki specjalistycznej należy posiadać specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi wykonywanych świadczeń zdrowotnych)
    • Członek innej izby lekarskiej
      do wniosku oprócz potwierdzenia opłaty należy dodatkowo dołączyć:
      • klauzule na temat przetwarzania danych osobowych (pobierz);
      • kopię prawa wykonywania zawodu/uchwała przyznania PWZ.
      • dyplom specjalizacji (w przypadku rejestracji praktyki specjalistycznej należy posiadać specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi wykonywanych świadczeń zdrowotnych)
    • Zaznacz wszystkie oświadczenia – wszystkie cztery oświadczenia są obowiązkowe, jeśli ich nie zaznaczysz, nie złożysz wniosku.

6. Zatwierdź i podpisz wniosek
Wypełniony wniosek należy podpisać za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego bądź elektronicznego. W grupowej praktyce lekarskiej wniosek musi podpisać więcej niż jeden wspólnik. Nadaj wówczas uprawnienia do wniosku kolejnemu wspólnikowi. (JAK NADAĆ UPRAWNIENIA DO WNIOSKU).

7. Wyślij wniosek
Podpisany wniosek należy wysłać do Organu Rejestrowego klikając opcję „Wyślij wniosek”. (jeżeli wniosek został pomyślnie wysłany pojawi się urzędowe poświadczenie).

UWAGA: wnioski bez wymaganych załączników będą odsyłane do uzupełnienia.

Barbara Krywult
Katarzyna Solich-Papiernik
e-mail: praktyki@bil.bielsko.pl
Telefon:
tel. kom : 697 798 777
tel. stac : 33/815-03-12; 33/812-38-86

poniedziałek – piątek 08.00 – 16.00

Przewodnicząca
dr n. med. Beata Jarczewska-Głośnicka

Członkowie Komisji:
lek dent. Danuta Hajzyk
lek. Zyta Kaźmierczak-Zagórska
lek. Grzegorz Kołodziej
lek. dent. Marcin Nawrocki

Skip to content