Rejestracja praktyki lekarskiej w księdze rejestrowej
Strona główna » Praktyki prywatne » Rejestracja praktyki lekarskiej w księdze rejestrowej
1. Wpis do CEIDG
Aby zarejestrować praktykę indywidualną w pierwszej kolejności najeży zarejestrować działalność gospodarczą w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) w nazwie działalności wpisać: „indywidualna praktyka lekarska/lekarska specjalistyczna/dentystyczna imię nazwisko”.
Numer PKD powinien być zgodny z rodzajem praktyki:
- 86.21.Z Praktyka lekarska ogólna,
- 86.22.Z Praktyka lekarska specjalistyczna,
- 86.23.Z Praktyka lekarska dentystyczna.
2. Obowiązkowe ubezpieczenie OC
Lekarze prowadzący praktykę lekarską wpisaną do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą są obowiązani zawrzeć umowę ubezpieczenia OC w zakresie określonym w art. 25 ust. 1 pkt 1. i ust. 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej.
Uwaga! Obowiązek ubezpieczenia powstaje najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia wykonywania działalność gospodarczej.
3. Uzupełnienie wniosku o wpis do RPWDL
Aby dokonać wpisu do RPWDL należy wejść na stronę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/– zalogować się przez profil zaufany, podpis kwalifikowany lub podpis elektroniczny.
- Utworzyć konto w systemach eZdrowie oraz wybrać:
- Kontekst pracy Rejestr -> Praktyk Lekarskich
- Rola Praktyka -> Zawodowa
- Następnie należy wybrać:
- Lista wniosków -> Dodaj nowy wniosek
- Wybierz z listy wniosków -> Wniosek o wpis indywidualnej praktyki zawodowej lekarskiej
- Wybrać przynależność do typu izby lekarskiej -> np. Jestem członkiem Okręgowej Izby Lekarskiej
- Uzupełnić pierwszą część wniosku:
Uzupełnij dane praktyki:
-
- Wprowadź numer prawa wykonywania zawodu -> Pobierz dane z bazy CWPM;
- Wprowadź numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów;
- Wprowadź numer NIP;
- Wpisz adres do korespondencji;
- Wpisz dane kontaktowe – numer telefonu, adres e-mail;
- Wybierz datę rozpoczęcia prowadzenia działalności leczniczej.
* Dane organu rejestrowego do którego skierowany zostanie wniosek zostaną uzupełnione automatycznie po wprowadzeniu danych adresowych miejsc udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Uzupełnić drugą część wniosku
-
- Jeśli posiadasz specjalizację wprowadź posiadaną specjalizację;
- Dodaj rodzaj praktyki, zakres i miejsce/miejsca udzielania świadczeń
LISTA RODZAJÓW PRAKTYK (NUMERY)
We wniosku należy wpisać wszystkie miejsca, w których lekarz/lekarz dentysta będzie udzielał świadczeń w ramach praktyki zawodowej.
Jeżeli nie posiadasz specjalizacji w polu „zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych” (diagnostycznych, leczniczych) można wpisać
93 – „udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z umową z podmiotem leczniczym oraz zgodnie z kwalifikacjami”
98 – „udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z kwalifikacjami”
- Uzupełnić trzecią część wniosku
-
- Dołącz wymagane dokumenty do „Załączników”
-
-
- Członek BIL:
- potwierdzenie opłaty
Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Bank Śląski ING – 61 1050 1070 1000 0001 0027 2764 - Dyplom specjalizacji (w przypadku rejestracji praktyki specjalistycznej należy posiadać specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi wykonywanych świadczeń zdrowotnych)
- potwierdzenie opłaty
- Członek BIL:
-
-
-
- Członek innej izby lekarskiej, do wniosku oprócz potwierdzenia opłaty należy dodatkowo dołączyć:
-
-
-
-
- kopię prawa wykonywania zawodu;
- dyplom specjalizacji (w przypadku rejestracji praktyki specjalistycznej należy posiadać specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi wykonywanych świadczeń zdrowotnych).
-
- Zaznacz wszystkie oświadczenia – wszystkie cztery oświadczenia są obowiązkowe, jeśli ich nie zaznaczysz, nie złożysz wniosku.
-
4. Zatwierdź i podpisz wniosek
Wypełniony wniosek należy podpisać za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego bądź elektronicznego.
5. Wyślij wniosek
Podpisany wniosek należy wysłać do Organu Rejestrowego klikając opcję „Wyślij wniosek”. (jeżeli wniosek został pomyślnie wysłany pojawi się urzędowe poświadczenie).
UWAGA: wnioski bez wymaganych załączników będą odsyłane do uzupełnienia.
1. Lekarze rejestrujący grupową praktykę (gabinet na podstawie umowy najmu, dzierżawy, użyczenia) powinni spełniać następujące warunki:
- Posiadać aktualne prawo wykonywania zawodu
- Posiadać umowę spółki (cywilna, jawna lub partnerska)
- W przypadku spółki cywilnej, posiadać wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
Numer PKD powinien być zgodny z rodzajem praktyki:
-
-
- 86.21.Z Praktyka lekarska ogólna,
- 86.22.Z Praktyka lekarska specjalistyczna,
- 86.23.Z Praktyka lekarska dentystyczna.
-
- W przypadku spółek jawnej i partnerskiej, posiadać wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym
- Każdy ze wspólników powinien posiadać obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą
Lekarze prowadzący praktykę lekarską wpisaną do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą są obowiązani zawrzeć umowę ubezpieczenia OC w zakresie określonym w art. 25 ust. 1 pkt 1. i ust. 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej.
Uwaga! Obowiązek ubezpieczenia powstaje najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia wykonywania działalność gospodarczej.
- Posiadać prawo do lokalu (akt własności, umowa najmu, dzierżawy lub użyczenia) w którym będą udzielane świadczenia zdrowotne
Dysponować pomieszczeniem odpowiadającym wymaganiom określonym w art. 22 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, w którym będą udzielane świadczenia zdrowotne.
2.Uzupełnienie wniosku o wpis grupowej praktyki lekarskiej do RPWDL
Aby dokonać wpisu do RPWDL należy wejść na stronę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/– zalogować się przez profil zaufany, podpis kwalifikowany lub podpis elektroniczny.
- Utworzyć konto w systemach eZdrowie oraz wybrać:
- Kontekst pracy Rejestr -> Praktyk Lekarskich
- Rola Praktyka -> Zawodowa
- Następnie należy wybrać:
- Lista wniosków -> Dodaj nowy wniosek
- Wybierz z listy wniosków -> Wniosek o wpis indywidualnej praktyki zawodowej lekarskiej
- Wybrać przynależność do typu izby lekarskiej -> np. Jestem członkiem Okręgowej Izby Lekarskiej
- Uzupełnić pierwszą część wniosku:
Uzupełnij dane praktyki:
-
- Wprowadź numer prawa wykonywania zawodu -> Pobierz dane z bazy CWPM;
- Wprowadź numer wpisu do okręgowego rejestru lekarzy i lekarzy dentystów;
- Wprowadź numer NIP;
- Wpisz adres do korespondencji;
- Wpisz dane kontaktowe – numer telefonu, adres e-mail;
- Wybierz datę rozpoczęcia prowadzenia działalności leczniczej.
* Dane organu rejestrowego do którego skierowany zostanie wniosek zostaną uzupełnione automatycznie po wprowadzeniu danych adresowych miejsc udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Uzupełnić drugą część wniosku
-
- Dodaj wspólnika po numerze PWZ ->Pobierz dane z bazy CWPM (podstawową i obowiązkową czynnością dla grupowej praktyki zawodowej jest dodanie przynajmniej dwóch wspólników);
- Jeśli posiadasz specjalizację wprowadź posiadaną specjalizację;
- Dodaj rodzaj praktyki, zakres i miejsce/miejsca udzielania świadczeń
- Uzupełnić trzecią część wniosku
-
- Dołącz wymagane dokumenty do „Załączników”
-
-
- Członek BIL:
- potwierdzenie opłaty
Opłata za wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 149 zł.
Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.
Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto:
Bank Śląski ING – 61 1050 1070 1000 0001 0027 2764 - Dyplom specjalizacji (w przypadku rejestracji praktyki specjalistycznej należy posiadać specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi wykonywanych świadczeń zdrowotnych)
- potwierdzenie opłaty
- Członek BIL:
-
-
-
- Członek innej izby lekarskiej, do wniosku oprócz potwierdzenia opłaty należy dodatkowo dołączyć:
-
-
-
-
- kopię prawa wykonywania zawodu;
- dyplom specjalizacji (w przypadku rejestracji praktyki specjalistycznej należy posiadać specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi wykonywanych świadczeń zdrowotnych).
-
- Zaznacz wszystkie oświadczenia – wszystkie cztery oświadczenia są obowiązkowe, jeśli ich nie zaznaczysz, nie złożysz wniosku.
-
3. Zatwierdź i podpisz wniosek
Wypełniony wniosek należy podpisać za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego bądź elektronicznego.
4. Wyślij wniosek
Podpisany wniosek należy wysłać do Organu Rejestrowego klikając opcję „Wyślij wniosek”. (jeżeli wniosek został pomyślnie wysłany pojawi się urzędowe poświadczenie).
UWAGA: wnioski bez wymaganych załączników będą odsyłane do uzupełnienia.