Beskidzka Izba Lekarska

Beskidzka Izba Lekarska

Zmiana/Zawieszenie wpisu praktyki lekarskiej

1. Logowanie

Aby dokonać zmiany wpisu w RPWDL należy wejść na stronę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/– zalogować się przez profil zaufany, podpis kwalifikowany lub podpis elektroniczny.

2. Jak rozpocząć składanie wniosku?
Składanie wniosku o zmianę wpisu z rejestru można rozpocząć z dwóch miejsc w systemie:

  • Z poziomu listy wniosków – z dostępnej listy wniosków wybierz -> Wniosek o zmianę wpisu w rejestrze.
  • Z poziomu listy ksiąg rejestrowych – wybierz księgę, dla której chcesz przygotować wniosek chcesz wykreślić. Z listy dostępnych ukrytych opcji pod 3 kropkami wybierz -> Wnioskuj o zmianę wpisu.


3. Przygotowanie wniosku o zmianę wpisu do RPWDL

  • Wybierz księgę rejestrową do wniosku o zmianę wpisu;
  • Uzupełnij pierwszą część wniosku
    • Sprawdź dane – Jeśli coś się zmieniło w praktyce zawodowej we wskazanych we wniosku zakresach, możesz zaktualizować dane.
  • Uzupełnij drugą część wniosku
    Dodaj zmiany:
    • Jeśli posiadasz specjalizację wprowadź posiadaną specjalizację;
    • Dodaj rodzaj praktyki, zakres i miejsce/miejsca udzielania świadczeń;
    • Usuń miejsce udzielania świadczeń.

LISTA RODZAJÓW PRAKTYK (NUMERY)
We wniosku należy wpisać wszystkie miejsca, w których lekarz/lekarz dentysta będzie udzielał świadczeń w ramach praktyki zawodowej.

Jeżeli nie posiadasz specjalizacji w polu „zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych” (diagnostycznych, leczniczych) można wpisać

93 – „udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z umową z podmiotem leczniczym oraz zgodnie z kwalifikacjami”

98 – „udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z kwalifikacjami”

  • Uzupełnij trzecią część wniosku
    • Dołącz wymagane dokumenty do „Załączników”
    • Członek BIL:
      • potwierdzenie opłaty
        Opłata za zmianę wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 74,50 zł.
        Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.
        Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto: Bank Śląski ING – 61 1050 1070 1000 0001 0027 2764
      • dyplom specjalizacji (w przypadku rejestracji praktyki specjalistycznej należy posiadać specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi wykonywanych świadczeń zdrowotnych)
    • Członek innej izby lekarskiej do wniosku oprócz potwierdzenia opłaty należy dodatkowo dołączyć:
      • klauzule na temat przetwarzania danych osobowych (pobierz);
      • kopię prawa wykonywania zawodu/uchwała przyznania PWZ;
      • dyplom specjalizacji (w przypadku rejestracji praktyki specjalistycznej należy posiadać specjalizację w dziedzinie medycyny odpowiadającej rodzajowi i zakresowi wykonywanych świadczeń zdrowotnych)
    • Zaznacz wszystkie oświadczenia – wszystkie cztery oświadczenia są obowiązkowe, jeśli ich nie zaznaczysz, nie złożysz wniosku.

4. Zatwierdź i podpisz wniosek

Wypełniony wniosek należy podpisać za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego bądź elektronicznego.

5. Wyślij wniosek

Podpisany wniosek należy wysłać do Organu Rejestrowego klikając opcję „Wyślij wniosek”. (jeżeli wniosek został pomyślnie wysłany pojawi się urzędowe poświadczenie).

UWAGA: wnioski bez wymaganych załączników będą odsyłane do uzupełnienia.

1. Logowanie

Aby dokonać zmiany wpisu (zawieszenie) w RPWDL należy wejść na stronę Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą https://rpwdl2.ezdrowie.gov.pl/ zalogować się przez profil zaufany, podpis kwalifikowany lub podpis elektroniczny.

2. Jak rozpocząć składanie wniosku?

Składanie wniosku o zmianę wpisu z rejestru można rozpocząć z dwóch miejsc w systemie:

  • Z poziomu listy wniosków – z dostępnej listy wniosków wybierz -> Wniosek o
    zmianę wpisu w rejestrze.
  • Z poziomu listy ksiąg rejestrowych – wybierz księgę, dla której chcesz przygotować
    wniosek chcesz wykreślić. Z listy dostępnych ukrytych opcji pod 3 kropkami wybierz -> Wnioskuj o zmianę wpisu.

3. Przygotowanie wniosku o zmianę wpisu do RPWDL

  • Wybierz księgę rejestrową do wniosku o zmianę wpisu;
  • Uzupełnij pierwszą część wniosku
    • Okres zawieszenia działalności -> podać okres zawieszenia działalności leczniczej.
  • Uzupełnij trzecią część wniosku
    • Dołącz wymagane dokumenty do „Załączników”
      • potwierdzenie opłaty
        Opłata za zmianę wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą wynosi 74,50 zł.
        Opłaty reguluje ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej.
        Opłaty związane z rejestracją praktyki należy wpłacać na konto: Bank Śląski ING – 61 1050 1070 1000 0001 0027 2764
    • Zaznacz wszystkie oświadczenia – wszystkie cztery oświadczenia są obowiązkowe, jeśli ich nie zaznaczysz, nie złożysz wniosku.


4. Zatwierdź i podpisz wniosek

Wypełniony wniosek należy podpisać za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego bądź elektronicznego.

5. Wyślij wniosek

Podpisany wniosek należy wysłać do Organu Rejestrowego klikając opcję „Wyślij wniosek”. (jeżeli wniosek został pomyślnie wysłany pojawi się urzędowe poświadczenie).

UWAGA: wnioski bez wymaganych załączników będą odsyłane do uzupełnienia.

Skip to content