Przypominamy, że Lekarze i Lekarze Dentyści z Naszej - Beskidzkiej Izby Lekarskiej - są objęci 24h Opieką Prawną, świadczoną przez adwokatów i radców prawnych z kancelarii Lex Secure.

 

Usługa ta gwarantuje lekarzowi stały dostęp do prawnika i pomoc w rozwiązywaniu problemów we wszystkich sytuacjach, które wymagają znajomości aktualnych przepisów prawa - z zakresu wszystkich dziedzin prawa polskiego (poczynając od prawa medycznego, przez takie dziedziny jak, prawo administracyjne, cywilne, karne, gospodarcze i na prawie podatkowym kończąc) i prawa europejskiego obowiązującego na terytorium RP. Zarówno w tak bardzo ważnym aspekcie naszego życia zawodowego jak i w sprawach prywatnych. Co więcej, usługa zapewnia, także pomoc osobom najbliższym lekarzy z naszej Izby – małżonkom, partnerom, dzieciom. Odpowiedzi udzielane są w formie dokumentu prawnego, sygnowanego przez adwokata lub radcę prawnego i przesyłane droga mailową.

 

Usługa jest aktywna i nie wymaga dodatkowi rejestracji, a do dyspozycji lekarza są następujące narzędzia kontaktu z prawnikami Lex Secure:

  • Infolinia prawna czynna 24h przez 7 dni w tygodniu pod numerem telefonu: +48 501 538 539,
  • poczta elektroniczna pod adres e-mail: prawnik@opiekaprawna.pl,
  • Internetowa Strefa Klienta: dostępna na stronie www.lexsecure.pl po zalogowaniu się,
  • Wideokomunikator: po telefonicznym umówieniu się na rozmowę wideo.

Dzięki 24h Opiece Prawnej nie jesteś sam w trudnych sytuacjach! Mamy nadzieję, że tak szeroka pomoc prawna, stanowi realne wsparcie w sytuacjach kryzysowych dotykających nasze środowisko. Wiedza i doświadczenie prawników z Lex Secure sprawiają, że zapewniamy natychmiastowe wsparcie i zabezpieczenie w sytuacjach związanych z ryzykiem zawodowym.

Przykładowe pytania, z jakimi możesz się zwrócić do prawników:

  • Zarzut nieprawidłowego leczenia zgłoszonego przez pacjenta. Co zrobić i jakie prawa mi przysługują?
  • Doświadczyłem hejteu w internecie. Co mam zrobić, jak się bronić?
  • Jak przygotować poprawnie umowę najmu gabinetu lekarskiego?
  • Dostałem wezwanie do prokuratury jako świadek/podejrzany. Co mam zrobić, jakie są moje prawa, co z tajemnicą lekarską w trakcie przesłuchania?
  • Pracowałem na umowę zlecenie i nie dostałem wynagrodzenia. Co zrobić?
  • Otrzymałem wezwanie z NFZ z prośbą o złożenie wyjaśnień. Jak to zrobić prawidłowo?
  • W jaki sposób prawidłowo prowadzić dokumentację medyczną, aby nie narazić się na niepotrzebne problemy?
  • oraz wiele innych pytań.

 

W skład Pakietu Premium 24h Opieki Prawnej dla Lekarzy i Lekarzy Dentystów z Beskidzkiej Izby Lekarskiej wchodzi:

  • 24h Infolinia prawna – kontakt z prawnikiem we wszystkich sprawach prawnych związanych z życiem prywatnym i zawodowym
  • Porady prawne – nielimitowane odpowiedzi na pytania prawne w formie opinii prawnej albo rozmowy z prawnikiem
  • Dokumenty prawne – spersonalizowany dokument przygotowany przez prawnika na podstawie stanu faktycznego przekazanego przez Klienta
  • Wideoporady prawne – rozmowa z prawnikiem za pośrednictwem internetowego wideokomunikatora
  • Wybór Adwokata – wybór najlepszego adwokata do sprawy sadowej
  • Pomoc prawna lekarzom którzy doświadczyli hejtu
  • Zakres Prawa – całe prawo polskie oraz prawo europejskie obowiązujące na terenie Rzeczpospolitej Polskiej
  • 24h Opieka Prawna obejmuje swoim zakresem Klienta (Lekarza z BIL) oraz jego najbliższych.

Poniżej zamieszczamy także, poradnik jak korzystać z usługi, przygotowany przez prawników z Lex Secure.

 

Proste zasady przy zadawaniu pytań prawnych!

 

  1. Przed zadaniem pytania przygotuj się do rozmowy z prawnikiem:
  2. Zwróć uwagę na miejsce z którego telefonujesz, tak aby było możliwie ciche i spokojne. Rozmowa prowadzona z restauracji, tramwaju, czy z ruchliwej ulicy nie zapewni Ci poczucia komfortu i dyskrecji, a jednocześnie zmniejszy szansę na precyzyjne wyjaśnienie Twojego problemu.
  3. Przygotuj dokumenty, które mogą być pomocne do przedstawienia problemu prawnego (np. umowę, której treść dotyczy pytanie, lub pismo, na które chciałbyś odpowiedzieć). Gdy prawnik poprosi Cię o przesłanie tych dokumentów, nie będziesz tracił czasu, by je odszukać, co pozwoli nam szybciej przygotować odpowiedź.
  4. Postaraj się jak najdokładniej opisać swój problem lub sytuację prawną, w której się znalazłeś. Nie zatajaj przed prawnikiem żadnych, nawet pozornie krępujących informacji, ponieważ mogą one wpływać na treść odpowiedzi. Pamiętaj, że wiąże nas tajemnica zawodowa, więc Twoje problemy są u nas bezpieczne.
  5. Jeżeli otrzymałeś pismo lub wezwanie (np. z: sądu, prokuratury, policji, urzędu miasta/gminy, urzędu skarbowego, ZUS, NFZ lub innej instytucji), nie zwlekaj z kontaktem z prawnikiem do ostatniej chwili – tu czas dział na Twoją niekorzyść. My też potrzebujemy czasu na zapoznanie się z dokumentami i przygotowanie dla Ciebie opinii prawnej lub propozycji odpowiedzi.
  6. Jeżeli dotychczas nie kontaktowałeś się z infolinią prawną, a pierwsze pytanie zadajesz mailowo, koniecznie sprawdzaj swoją skrzynkę (również SPAM). Wyślemy do Ciebie prośbę o wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Dodatkowo w trakcie opracowywania pytania możemy prosić Cię o dodatkowe informacje, które pozwolą przygotować precyzyjną odpowiedź. Adres poczty elektronicznej, z którego zadamy pytanie, to: prawnik@opiekaprawna.pl .
  7. Jeżeli twoja sprawa jest pilna i niecierpiąca zwłoki, w szczególności, jeżeli wiąże Cię termin wyznaczony przez organ lub urząd, koniecznie powiedz o tym prawnikowi podczas rozmowy na infolinii lub zaznacz w pytaniu wysyłanym mailowo.
  8. Jeśli dotychczas, mimo upływu regulaminowego czasu na realizację zgłoszenia, nie otrzymałeś odpowiedzi ani żadnej informacji mailowej, to wpierw sprawdź SPAM na swojej skrzynce. Następnie skontaktuj się z nami telefonicznie +48 501 538 539 lub mailowo prawnik@opiekaprawna.pl , postaramy się od razu rozwiązać problem.
  9. Pamiętaj, że zawsze możesz założyć swoje Indywidualne Konto Klienta, po wcześniejszym zweryfikowaniu się za pośrednictwem 24h Infolinii prawnej. Jeżeli już to zrobiłeś lub korzystałeś już z pomocy prawnej, zarejestruj się na stronie https://lexsecure.pl i wybierz Strefę Klienta lub bezpośrednio https://klient.lexsecure.com/login . W ten sposób uzyskasz swobodny dostęp do wszystkich swoich pytań prawnych w jednym miejscu.
  10. Jeżeli otrzymałeś odpowiedź, która nie jest dla ciebie zrozumiała lub pojawiły się inne, nurtujące Cię kwestie, zawsze możesz zadać kolejne pytanie lub poprosić o dodatkowe wyjaśnienia.
  11. Jeżeli w dalszym ciągu czujesz, że potrzebujesz omówić otrzymaną opinię prawną – możesz zrobić to, zgłaszając nam chęć skorzystania z wideoporady. Wówczas w umówionym terminie skontaktuje się z Tobą adwokat lub radca prawny, który pracował nad Twoją sprawą.
  12. Pamiętaj, 24h Opieka Prawna Lex Secure, obejmuje swoim zakresem pytania dotyczące całego polskiego porządku prawnego oraz tego prawa europejskiego, które dotyczy Polski. Jeżeli po dokonaniu analizy okaże się, że odpowiedzi na Twoje pytanie należy szukać w innym prawie krajowym, niezwłocznie poinformujemy Cię, że nie jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi oraz podpowiemy, jakie prawo znajdzie zastosowanie.

 

Kto pyta nie błądzi, kto dopytuje ten zyskuje!

X
Bystrzańska 23
Bielsko Biała
Śląskie
43-300
Poland